פרופ' צ'רלס קינג מאוניבסיטת אלינויס מספר שכשאחד הסטונדנטים שאל אותו את השאלה הזאת, תשובתו הייתה:
"אני יודע מספיק כדי לא לרצות לדעת יותר"
הסטונדנט השיב לו:
"פרופסור, אם הייתי נותן תשובה כזאת בשיעור שלך, הייתי מקבל 0"
המקרה הזה גרם לפרופ' קינג לבדוק את התעשיה הזאת יותר לעומק והוא גילה כמה דברים מענינים:
• מדובר בתעשיית ענק שמגלגלת מדי שנה כ-100 מיליארד דולר בארה"ב בלבד
• על פי המאמר שפורסם במגזין העסקים היוקרתי Fortune מדובר ב"חלומו של כל משקיע... הסוד השמור ביותר בעולם העסקים... תעשיה עם שיעורי צמיחה שנתיים עקביים, תזרים מזומנים משגשג, החזר השקעה גבוה ותחזיות ערוכות טווח להתרחבות גלובלית"
• המשקיע הגדול בעולם וורן באפט רכש לאחרונה מספר חברות שיווק רשתי ואמר על הרכישה: "זאת הייתה ההשקעה הכי טובה שעשיתי בחיים שלי"
• רוברט קיוסאקי - מחבר סדרת רבי-המכר "אבא עשיר, אבא עני" - הקדיש לתעשית השיווק הרשתי ספר שלם "בית הספר לעסקים" וספרו האחרון "רוצים שתהיו עשירים" שכתב יחד עם המיליארדר דונלד טראמפ מכיל פרק בשם "למה אנחנו ממליצים על שיווק רשתי"
• חברות ענק כמו IBM, Colgate, Gillette, Citigroup החלו להשתמש בשיווק רשתי כערוץ הפצה באמצאות חברות בת או שותפויות אסטרטגיות
פרופ' קינג כתב לאחרונה ספר "המקצוענם החדשים" הסוקר את התעשיה הן מן הפן הכלכלי והן מן הפן החברתי. בספר הוא מציין ששיווק רשתי מתחיל לאט-לאט להשתחרר מן התדמית של תופעה שולית או "עסק מפוקפק" ומושך לשורותיו אנשים מצליחים, שרואים בו הזדדמנות ליצור איכות חיים בצד הכנסה גבוה. דר' קינג קורא לאנשים הללו "המקצוענים החדשים" וצופה שבעשור הקרוב יותר ויותר אנשי מקצוע מצליחים יגלו את התעשיה הזאת ויקחו בה חלק פעיל.
השינוי הזה מתרחש בעיקר משלוש סיבות:
• המציאות הכלכלית משתנה ובעידן הצימצומים, מיזוגים, והתפתחויות טכנולוגיות מהירות שהופכות תעשייות שלמות ללא רלוונטיות, מקום העבודה מסורתי כבר לא משרה ביטחון והרבה אנשים מחפשים אלטרנטיבות.
• חקיקה מסודרת בנושא של שיווק רשתי הציבה קריטריונים ברורים המבדילים בין חברות רציניות לבין משחקי פירימידה המנסית להתחזות לשיווק רשתי, והדבר גרם לעליה במוניטין של התעשיה
• שימוש באינטרנט הוריד מן המפיצים את הצורך להניע בעצמם מוצרים אל הצרכן הסופי (כמו שקרה בחברות שיווק רשתי ישנות) ובכך הפך את העסק גם לקל יותר וגם להרבה יותר מקצועי.
דון פיילה שחיבר מספר ספרים קלאסיים על שיווק רשתי אמר פעם:
"אני חושב שהסיבה היחידה שלא כולם עוסקים בשיווק רשתי, היא שרוב האנשים פשוט לא ממש יודעים מה זה"
המחקר של פרופ' קינג מציע על כך שמצב הזה הולך להשתנות בעתיד הקרוב ומומחים רבים אף צופים שבמאה ה-21 השיווק הרשתי אל רק יהיהי מוכר יותר ופופולרי יותר, אלא יהפוך בהדרגה לערות ההפצה העיקרי של המוצרים.